picture

picture

Followers

Sunday, September 4, 2011

Wajah pembunuh kucing didedahkan - PETKNODE kejam!

Rasanya ramai kot dah tahu kematian binatang peliharaan di pusat jagaan haiwan petknode. Kematian berpunca akibat binatang2 neh mostly kucing tidak diberikan makanan dan minuman selama ditinggalkan 9 hari tanpa pengawasan dan penjagaan yang rapi.

Binatang peliharaan yang masih hidup sempat diselamatkan apabila individu prihatin memecah masuk bagi membantu haiwan2 yang masih hidup daripada mati kebuluran seperti haiwan2 yang lain. Berikut di bawah ialah individu yang bertanggungjawab / majikan yang memiliki petknode.



Gambar neh dan lain2 gambar boleh diperolehi dari sini


sian kucing nie. kurus je
dorang nie patut bagi penjara
pastu jgn bg makan. biar kurus.

Antara kucing yang menjadi mangsa kealpaan petknode.Lihat sini untuk lain2 gambar.



antara yang terselamat

Lihat sini, jika ada binatang peliharaan anda yang berjaya diselamatkan. Jika tiada, jangan risau. Boleh hubungi pihak admin page ktaj disini bertanyakan tentang hal itu. Dan diminta anda semua jangan terpedaya dengan empat perkara iaitu ;

1. Jika pihak petknode hubungi anda, abaikan permintaan dan kata2 mereka.

2. Jangan dedahkan butiran dan maklumat peribadi kepada sesiapa pun.

3. Hanya menghubungi pihak admin page ktaj <-- kucing terbiar dan anjing jalanan untuk sebarang info. Sebarang info yang bukan dari pihak mereka, sila abaikan sepenuhnya.

4. Jangan mengeluarkan wang atas nama derma kepada mana2 pihak berhubung isu neh. Admin ktajbelum mengeluarkan apa2 arahan dan isu berhubung hal kutipan derma. Di percayai ada orang sengaja ambil kesempatan.

Di samping itu, jika anda pelanggan petknode diminta sila buat laporan polis berhubung isu neh. Walaupun kita bercakap tentang nyawa haiwan disini, jangan fikir manusia boleh serakus-rakusnya membuli binatang sesuka ahti dan terlepas dari perbuatan kejamnya itu. Walaupun nyawa binatang, ia masih merupakan nyawa dan tiada mana2 manusia berhak mendera binatang sehingga mengakibatkan kematian.









4 comments:

ika said...

kesiannye..ta patut3

~♥dieyba_baby♥~ said...

mmg x ptt pn ika..
melayu pulak tu..

farz zull said...

sampai kurus keding gitu...ish2, even sya yg x suka kucing, xderla benci smpai cmtuh skali...:(

alasan yg diorang beri x munasabah rasanya, dh tau x ckup kakitangan, terus terang jerlah awal2 kan

~♥dieyba_baby♥~ said...

btl tu farz.. kesian la tgk kcing2 nie.. mybe yg cinta kan kucing msti dia tw mcm ne.. ari tu da kes pkul kucing smpai mati.. tp cina, hnie melayu pulak tu.. bt malu bangsa kita je kan.. kan..